مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 09:452023-06-08سياسي

آیا یک ماموریت کاملا زنانه به مریخ به نفع بشریت است؟


از ناسا گرفته تا اسپیس ایکس، آژانس های فضایی متعدد و شرکت های خصوصی پروازهای فضایی، برنامه های جسورانه ای برای فرستادن انسان به مریخ، احتمالا طی چند دهه ی آینده، - دارند و تحقیقات حاکی از کارآمدتر بودن زنان در سفرهای فضایی طولانی است اما آیا ماموریت های مریخی باید کاملا زنانه برگزار شوند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، با توجه به برنامه های بلندپروازانه ی ناسا برای فرود فضانوردان بر مریخ تا سال 2040، یک موضوع بحث برانگیز این است که چه کسی می تواند نماینده بشریت در سیاره سرخ باشد.

در این میان، یک مباحثه 70 ساله وجود دارد که می گوید یک ماموریت تماما زنانه، هم از نظر بیولوژیکی و هم از نظر روانشناختی و نه صرفا برای ایجاد تنوع و حضور زنان، می تواند بیشترین مزایا را داشته باشد.

این استدلال توسط مطالعات علمی متعددی پشتیبانی می شود و به این واقعیت اشاره می کنند که ماموریت کاملا زنانه نسبت به ماموریت کاملا مردانه نیازمند منابع کمتری است و این باعث می شود که سفر طولانی به مریخ کارآمدتر باشد.

با این حال، بسیاری از کارشناسان می گویند این استدلال دیگر مناسب نیست و حضور متنوع افراد در نهایت به عملکرد بهتری منجر می شود.

مزایای یک ماموریت تماما زنانه چیست؟ مطالعات متعدد از دهه ی 1950 نشان داده است که زنان فضای کمتری را اشغال می کنند و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا یک ماموریت کاملا زنانه به مریخ به نفع بشریت است؟

آیا یک ماموریت کاملا زنانه به مریخ به نفع بشریت است؟