مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 17:402023-06-15بين الملل

قطار خالی آمریکایی ها!


پیاده شدن از قطاری که لوکوموتیوران آن دولتمردان آمریکایی هستند محدود به متحدان اروپایی نشده و هر روز شاهد پیاده شدن کشورهای بیشتری از این قطار هستیم که از آخرین موارد آن می توان به کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد که با عجله در حال فاصله گرفتن از واشنگتن .

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- الف نوشت: براساس تمام پیش بینی های مطروحه از جانب اندیشکده ها، شخصیت های شاخص و نخبگان علم سیاست، جهان آینده با پشت سر گذاشتن نظم تک قطب غربی به رهبری آمریکا متولد شده و به سوی نظام چند قطبی با مختصات خاص خود در حال تکامل می باشد تا بتواند نظم بین المللی پایدار و باثباتی را شکل دهد.

 مبدأ زوال هژمونی آمریکا را می توان در سال های دهه هفتاد میلادی جستجو کرد که به مرور زمان، سرعت آن بیش تر و ابعاد آن وسیع تر شد.

در دهه نود میلادی با پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به عنوان سردمدار بلوک شرق، قدرت و میدان داری آمریکا بیش تر از هر زمان شده و آمریکایی های مست قدرت را دچار اشتباهات محاسباتی مکرر نمود.

مقامات ایالات متحده آمریکا به دلیل اعتماد به نفس زیاد و عدم شناخت و فهم درست از جایگاه و موقعیت تاریخی خود، جهان آینده را بدون ظهور قدرت و یا قدرت هایی به طور کامل از آن خود تلقی کرده و بی توجه به چارچوب ها و قوانین حاکم، به یکه تازی در فضای بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطار خالی آمریکایی ها!

قطار خالی آمریکایی ها!