مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 08:252023-06-09اقتصادي

مشهد برای تامین آب در تابستان، شرایطی بحرانی دارد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی منجر به افت شدید منابع سطحی آب شده و این کلانشهر برای تامین آب در تابستان، شرایطی بحرانی پیش رو دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسین اسماعیلیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک کمتر از 13 درصد از حجم ذخیره آب سدهای مشهد شامل سدهای دوستی، طرق، کارده و ارداک آب دارد که این میزان در مدت مشابه پارسال بیش از 2 برابر میزان کنونی بوده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی از مهرماه 1401 تاکنون 83 میلی متر بارندگی در مشهد ثبت شد که نسبت به دوره بلندمدت، 70 درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: نیاز آبی مشهد در شرایط اوج مصرف 12 هزار و 700 لیتر در ثانیه است و هم اینک چهار هزار و 150 لیتر در ثانیه کسری تولید و استحصال آب در این شهر وجود دارد.

اسماعیلیان با اشاره به اجرای پروژه های اضطراری تامین آب با همکاری شرکت آب منطقه ای استان افزود: در شرایط نگران کننده وضعیت آبی این کلانشهر، مدیریت مصرف و همراهی شهروندان بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: برای گذر از شرایط تنش آبی تابستان، حذف مصارف غیرضروری و توجه بیشتر شهروندان به مدیریت مصرف از راهکارهای اساسی و انکارناپذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشهد برای تامین آب در تابستان، شرایطی بحرانی دارد

مشهد برای تامین آب در تابستان، شرایطی بحرانی دارد