مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 19:252023-06-04سياسي

دیپلماسی عزتمند ایران؛ ثمره تبعیت از مکتب امام خمینی(ره)


امام خمینی(ره) به رابطه با قدرت های جهانی اعتقادی نداشتند و شأن ایران را اجل از آن می دانستند با قدرت های خود برتربین وارد مذاکره شود.

پس از رحلت امام خمینی(ره) سیاست خارجی مدنظر ایشان ادامه یافت و در نتیجه، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- راهبرد معاصر نوشت: سال ها تحقیر در برابر بیگانگان و دوره ای از افول تمدن ایرانی اسلامی که پس از دوره نادر شاه افشار تا پایان پهلوی دوم رخ داد، موجب شد شأن و منزلت ایرانیان در نظام بین الملل خدشه دار شود و یکی از خواسته های اصلی مردم و نخبگان احیای جایگاه قدرتمند ایران در جهان باشد.

  در دوره قاجاریه مجموعه عواملی از قبیل سوء مدیریت سیاسی کشور، استبداد مطلق، ضعف فرهنگی، بی سوادی و زوال اقتصاد باعث شد نقاط تاریک زیادی از سوی بیگانگان به کشور تحمیل شود.

  گرچه ایران در زمره معدود کشورهایی بود که در دوره استعمار به طور رسمی مستعمره نشد، اما با از میان رفتن بخش های مهمی از تمامیت ارضی و تحمیل قراردادهای استعماری که غارت منابع ملی و گسترش فقر و نگون بختی را به همراه داشت، موجب شد ایران دست کمی از کشوری مستعمره نداشته باشد.

  در دوران پهلوی ها خودباختگی فرهنگی و هویتی و غربگرایی مخربی که بر اندیشه حاکمان استیلا یافت، به معضلات پیشین اضافه شد و ایران را به کشوری وابسته تبدیل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی عزتمند ایران؛ ثمره تبعیت از مکتب امام خمینی(ره)

دیپلماسی عزتمند ایران؛ ثمره تبعیت از مکتب امام خمینی(ره)