مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 خرداد 1402 ساعت 20:352023-06-02بين الملل

خطر جنگ داخلی در لبنان بسیار نزدیک است


سرکیس ابوزید، نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنان گفت: انتخابات ریاست جمهوری لبنان همچنان به تعویق می افتد، زیرا تفاهم جدی در بین طرف های مختلف لبنان وجود ندارد.

- با سرکیس ابوزید نویسنده و تحلیلگر سیاسی، مصاحبه مطبوعاتی انجام داد که متن این مصاحبه به شرح زیر است: در چند روز گذشته سران برخی از احزاب مسیحی به ویژه دو حزب قوات و کتائب به افزایش بحران سیاسی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان دامن زدند.

دلیل این افزایش تنش سیاسی چیست؟ آیا به فشارهای خارجی اشاره دارد یا بیانگر نگرانی آنها در مورد تغییر موازنه های خارجی است؟ تشدید تنش از سوی احزاب مسیحی ناشی از ناتوانی در تعیین گزینه نهایی و توافق میان آنها است.

تلاش های خارجی برای احیای به اصطلاح اتحاد سه جانبه، یعنی اتحاد میان سه حزب قوات ، کتائب و تیار المرده است و این اتحاد یادآور جنگ داخلی لبنان است و گرچه برخی در آرزوی برگرداندن آن و افزایش اختیارات رییس جمهور مسیحی هستند، اما دیگر وقوع آن امکان پذیر نیست، زیرا از یک سو مسیحیان با یکدیگر سازگار و متحد نیستند و از سوی دیگر این اتحاد، چشم انداز و الگویی که دیگران از آن پیروی کنند، ندارد.

بنابراین برخی از احزاب مسیحی ها نگران هستند و این نگرانی ناشی از تغییرات جمعیتی، کاهش اتحاد احزاب سیاسی و کاهش نقش و قدرتی است که قبلاً از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر جنگ داخلی در لبنان بسیار نزدیک است

خطر جنگ داخلی در لبنان بسیار نزدیک است