مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 21:202023-06-06حوادث

کشف خمره سفالی در لاهیجان هنگام خاکبرداری


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف یک عدد خمره سفالی در حین خاکبرداری جهت احداث بنا در خیابان کارگر شهر لاهیجان خبر داد.

- ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر از کشف یک عدد خمره سفالی در لاهیجان خبر داد و گفت: این خمره در حین خاکبرداری جهت احداث بنا در خیابان کارگر این شهر کشف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به جزییات بیشتر از این اثر مکشوفه در لاهیجان، بیان کرد: قسمتی از بدنه خمره شکسته شده و با حضور همکاران یگان حفاظت شهرستان از ادامه کار جلوگیری شد.

جهانی با بیان اینکه خمره تاریخی کشف شده در لاهیجان قابلیت مرمت دارد، گفت: قدمت این شیی تاریخی به سده های اخیر باز می گردد.

وی با بیان اینکه در منطقه مورد اشاره هیچ گونه شواهدی از سکونت در دوره ی باستان بدست نیامده است، افزود: خمره مکشوفه از سفال قرمز رنگ و بومی است.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: خمره مکشوفه در زیر چند لایه آسفالت قرار گرفته و در خصوص تاریخ و قدمت اثر با توجه به اینکه منطقه مورد نظر آثاری از دوران های گذشته را در بر نداشته، با پوشش گیاهان و درختان زیاد، فاقد هر گونه شواهد سکونت در ادوار گذشته بوده است و نمی توان در این خصوص اظهار نظر قطعی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف خمره سفالی در لاهیجان هنگام خاکبرداری

کشف خمره سفالی در لاهیجان هنگام خاکبرداری