مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 13:162023-06-10حوادث

نزاع و تصادف بیشترین دلایل مراجعه به پزشکی قانونی یزد هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، دکتر فریبرز آیتی فیروزآبادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور گزارش عملکرد این دستگاه در استان برگزار شد، اظهار کرد: پزشکی قانونی در تمام شهرستان های استان یزد خدمات تخصصی و مستمر ارائه می کند.

وی با بیان این که پزشکی قانونی استان یزد در سه شهرستان بهاباد، زارچ و مروست نمایندگی ندارد، افزود: نبود نیروی انسانی متخصص، جمعیت کم شهرستانی و نزدیکی موقعیت جغرافیایی به نمایندگی های فعال شهرستانی از جمله دلایل نداشتن اداره پزشکی قانونی در این سه شهرستان است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: به صورت میانگین طی یک سال گذشته 34 هزار و 733 مورد مراجعه به پزشکی قانونی مراجعه کردند که بیشترین موارد مراجعه مربوط به سه مورد نزاع، تصادفات و حوادث شغلی است.

دکتر آیتی فیروزآبادی با بیان این که دو مقوله نزاع و تصادفات بالغ بر 75 درصد میزان مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی استان یزد را شامل می شود، تصریح کرد: متوسط زمان پاسخ دهی پزشکی قانونی به مراجعه کنندگان 60 دقیقه است و در برخی مواقع بازه زمانی به حدود چهار ساعت و نیم هم به طول می انجامد.

وی با بیان این که طی یک سال گذشته 255 مورد برای پرونده سقط جنین در پزشکی قانونی صادر شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده، 178 مورد منجر به صدور مجوز سقط قانونی شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نزاع و تصادف بیشترین دلایل مراجعه به پزشکی قانونی یزد هستند

نزاع و تصادف بیشترین دلایل مراجعه به پزشکی قانونی یزد هستند