مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 13:452023-06-07دانش

اختراع دو جوان گیلانی برای درمان سوختگی


دو جوان باکتری شناس با حمایت پارک علم و فناوری گیلان در پژوهشی 10 ساله موفق به اختراع و تولید اسپری سوختگی با ویژگی های منحصر به فرد شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، نرجس محمدی بندری و محمد ابوطالب دارای دکترای میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد اسلامی قم، موفق شدند  در پژوهشی 10 ساله اسپری سوختگی با ویژگی های منحصر به فرد را اختراع کنند.

آن ها هدف از این اختراع را کمک به بشریت و کاهش آمار مرگ و میر با سوختگی که ششمین عامل مرگ و میر و سیزدهمین علت شایع معلولیت در ایران است عنوان کردند.

به گفته این دو جوان باکتری شناس، این اسپری سوپر تانت لاکتوباسیلوس های پروبیوتیکی زخم های سوختگی تا 20 درصد را خیلی سریع درمان می کند، و در بازه زمانی 20 روزه در بیماران با درجه سوختگی 2 و 3 به این نتیجه رسیده اند.

نرجس محمدی بندری از ویژگی های منحصر به فرد این اسپری را که مشابه خارجی ندارد، نداشتن نیاز به پانسمان و شستشو برشمرد و اظهار کرد: این اسپری به صورت پاشیدن روی پوست به سرعت جذب پوست می شود و در درمان عفونت های باکتری های بیماری زا و بیوفیلم باکتریایی مؤثر است و در حال حاضر در فاز کارآزمایی بالینی توسط متخصصان پوست در حال استفاده است.

محمد ابوطالب، دیگر باکتری شناس مخترع نیز با بیان اینکه در این 10 سال روزانه هشت ساعت مشغول تحقیق و پژوهش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع دو جوان گیلانی برای درمان سوختگی

اختراع دو جوان گیلانی برای درمان سوختگی