مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 11:152023-06-12اجتماعي

عشایر غیرمجاز، ضربه ای مهلک بر اکوسیستم منطقه حفاظت شده «آلمابلاغ»


منطقه حفاظت شده «آلمابلاغ» با توجه به وجود گونه های مختلف حیوانات و پرندگان و نیز مراتع و پوشش گیاهی غنی در سال 85 به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده و در سال 89 این منطقه به مساحت 7738 هکتار به منطقه حفاظت شده ارتقاء سطح یافته است.

- عشایر غیرمجاز، ضربه ای مهلک بر اکوسیستم منطقه حفاظت شده آلمابلاغ ایسنا/همدان منطقه حفاظت شده آلمابلاغ با توجه به وجود گونه های مختلف حیوانات و پرندگان و نیز مراتع و پوشش گیاهی غنی در سال 85 به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده و در سال 89 این منطقه به مساحت 7738 هکتار به منطقه حفاظت شده ارتقاء سطح یافته است.

این منطقه حفاظت شده با جاذبه طبیعی زیبای خود واقع در شمال شهرستان اسدآباد به عنوان یکی از ارتفاعات مهم غرب کشور و استان همدان، به دلیل وجود گونه های مختلف حیوانات و پرندگان و نیز مراتع غنی و پوشش گیاهی همواره مورد هجوم و تخریب شکارچیان و دام های عشایر است.

بر اساس مجوزهای صادره هر ساله تنها 59 خانوار عشایر می توانند به همراه 3000 رأس دام خود به مراتع این شهرستان وارد شوند این در حالیست که خانواده های عشایر سه برابر مجوزهای صادره دام وارد مراتع شهرستان می کنند و با توجه به قرار گرفتن سامانه های عشایری در منطقه آلمابلاغ تعلیف و چرای دام مازاد این عشایر هرساله علاوه بر محدودیت رویشی و اکولوژیکی، موج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر غیرمجاز، ضربه ای مهلک بر اکوسیستم منطقه حفاظت شده «آلمابلاغ»

عشایر غیرمجاز، ضربه ای مهلک بر اکوسیستم منطقه حفاظت شده «آلمابلاغ»