مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-12پزشكي

اختراع و تولید 5 دارو و نانو دارو در مشهد


محققان مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون گام های ارزشمندی را در راستای رشد تولید و خودکفایی برداشته اند که از جمله آن می توان به تولید 5 دارو و نانو دارو اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، فرزین هادی زاده اضهار کرد: محققان مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا کنون گام های ارزشمندی را در راستای رشد تولید و خودکفایی برداشته اند که از جمله آن می توان به تولید 5 دارو و نانو دارو اشاره کرد.

رییس مرکز تحقیقات تکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از جمله مهمترین محصولاتی که توسط محققان و دانشمندان این مرکز تولید شده است، تولید داروی کووکسیر از گیاه آنغوزه جهت بهبود و درمان کرونا و اومیکرون، پماد آمفولیش جهت درمان سالک، کپسول سیناکورکومین بک ترکیب آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد تکثیر سلولی، داروی سینادوکسوزوم ضد سرطان و قرص کروسینا از زعفران برای درمان افسردگی از جمله این اقدامات محسوب می شود.

فرزین هادی زاده خاطر نشان کرد: ما طرح های محصول محور بسیاری در مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی مشهد داریم که حول موضوع شعار سال بوده و منجر به تولید محصول شده است و برای سال 1402 هم که با عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده برنامه ویژه ای داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع و تولید 5 دارو و نانو دارو در مشهد

اختراع و تولید 5 دارو و نانو دارو در مشهد