مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 16:502023-06-14بين الملل

رویگردانی مصر از غرب با درخواست عضویت در «بریکس»؟


درخواست مصر برای عضویت در «بریکس»، باعث گمانه زنی ها درباره رویگردانی قاهره از غرب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اقبال کشورهای جهان به ائتلاف ها و سازمان های غیر آمریکایی و غربی، مصر برای عضویت در بریکس درخواست داد.

به رغم فشارهای آمریکا به کشورهای مختلف برای دور شدن از مسکو، مصر خواستار تقویت روابط تجاری و همکاری های اقتصادی با روسیه است.

 گرگوری بوریسنکو سفیر روسیه در مصر به خبرگزاری تاس گفت: مصر درخواست خود را برای پیوستن به گروه بریکس ارائه کرده است چون بریکس در حال حاضر یکی از تلاش هایی که دنبال می کند، تغییر تجارت به ارزهای جایگزین (دلار) است خواه ارزهای ملی یا یک ارز مشترک جدید است و  مصر علاقه زیادی به آن دارد .

سفیر روسیه در مصر در مصاحبه با این رسانه دولتی روسی بر علاقه قاهره به تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی با مسکو تاکید کرد و گفت: مکانیسم های جدید پرداخت دارد برای مراودات و تراکنش های تجاری ایجاد می شود .

برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی اعضای اصلی گروه بریکس است و نام این گروه از حروف ابتدایی نام این پنج کشور گرفته شده است.

رسانه ای شدن درخواست مصر برای پیوستن به بریکس در شرایطی انجام شده که وزرای خارجه برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در تاریخ دوم ژوئن (12 خرداد) در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویگردانی مصر از غرب با درخواست عضویت در «بریکس»؟

رویگردانی مصر از غرب با درخواست عضویت در «بریکس»؟