مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 09:002023-06-11اقتصادي

ارتقای کیفی 990 محصول حوزه ساخت وساز با فناوری نانو


990 محصول نانویی در حوزه مصالح ساختمانی از سوی 525 شرکت به تولید رسیده و کاربرد نانو در آنها موجب ارتقای کیفیت این محصولات در صنعت ساخت و ساز شده است.

- 990 محصول نانویی در حوزه مصالح ساختمانی از سوی 525 شرکت به تولید رسیده و کاربرد نانو در آنها موجب ارتقای کیفیت این محصولات در صنعت ساخت و ساز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانک محصولات استت نانو در حال حاضر 1154 محصول در صنعت ساخت و ساز را از 612 شرکت مختلف ثبت کرده است که این محصولات در 49 کشور مختلف جهان تولید و به بازار عرضه می شوند.

در این میان مصالح ساختمانی با 990 محصول از 525 شرکت بیشترین سهم را در این صنعت به خود اختصاص داده و در رتبه دوم مواد ساختاری (structural materials) با 89 محصول و بخش تزیینی (Decoration) با 75 محصول قرار دارند.

تولید مواد قوی تر و بادوام تر یکی از اثرات فناوری نانو در این صنعت است.

نانومواد را می توان به مصالح ساختمانی مانند بتن، فولاد و شیشه اضافه کرد تا استحکام و دوام آنها را افزایش داد.

به عنوان مثال افزودن نانوذرات به بتن می تواند مقاومت فشاری و استحکام آن را تا 20 درصد افزایش دهد که این کار توسط یکی از شرکت های تعاونی دانش بنیان انجام شده است.

همچنین نانوذرات امکان ایجاد مقاومت در برابر نفوذ و جذب آب را در بتن فراهم می کنند، کاری که یکی از شرکت های فناور برای محصولات خود انجام دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای کیفی 990 محصول حوزه ساخت وساز با فناوری نانو

ارتقای کیفی 990 محصول حوزه ساخت وساز با فناوری نانو