مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 14:402023-06-07پزشكي

واکسن HPV در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار گیرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سودابه کاظمی، با بیان اینکه نظام سلامت در خصوص آگاهی رسانی و ارائه هشدار های لازم به افراد جامعه به ویژه جوانان باید جدی تر و مستمر عمل کند، - رییس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران، بر ضرورت ورود واکسن HPV به برنامه واکسیناسیون کشوری تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سودابه کاظمی، با بیان اینکه نظام سلامت در خصوص آگاهی رسانی و ارائه هشدار های لازم به افراد جامعه به ویژه جوانان باید جدی تر و مستمر عمل کند، گفت: نکته مهم دیگر در همین راستا دقت نظر جوانان است تا در این زمینه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: راه اصلی انتقال ویروس HPV، عامل بیماری زگیل تناسلی از طریق تماس جنسی با فرد آلوده و ارتباطاتی است که به شکل خاص برقرار می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه واکسیناسیون ضد بیماری زگیل تناسلی در برخی از کشور ها جز برنامه های الزامی و دستورالعمل های کشوری آنان برای پیشگیری از بیماری ها قرار گرفته است، گفت: در کشور ما این واکسیناسیون هنوز جز برنامه ملی و الزامات کشوری اعلام نشده و متأسفانه برخی از افراد ناآگاه پس از برقراری ارتباط جنسی و متأسفانه آلودگی با ویروس، نسبت به تزریق واکسن اقدام می کنند که اشتباه است و تأثیری ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن HPV در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار گیرد

واکسن HPV در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار گیرد