مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-13فرهنگي

نوبل سینما به این کارگردان رسید


کارگردان 77 ساله و شناخته شده آلمانی به عنوان دریافت کننده جایزه سالانه و معتبر لومیر فرانسه انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یورونیوز، کارگردان مشهور فیلم هایی چون پاریس، تگزاس ، زیر آسمان برلین ، کلوپ اجتماعی بوئنا ویستا و فیلم برجسته جشنواره کن امسال یعنی روزهای عالی ، به عنوان برنده جایزه لومیر فرانسه شد؛ عنوانی که سال گذشته به تیم برتون فیلمساز هالیوودی رسیده بود.

پانزدهمین دوره جشنواره معتبر لومیر فرانسه با محوریت فیلم کلاسیک در لیون و از 14 تا 22 اکتبر (22 تا 30 مهر) برگزار خواهد شد و وندرس جایزه لومیر را در روز جمعه 20 اکتبر 2023 دریافت خواهد کرد.

جایزه لومیر که از آن به عنوان نوبل سینما یاد می شود پیش تر به کلینت ایستوود ، میلوش فورمن ، کن لوچ ، کوئنتین تارانتینو ، پدرو آلمادوار ، مارتین اسکورسیزی ، کاترین دونو ، وونگ کار وای ، جین فوندا ، فرانسیس فورد کاپولا ، برادران داردن ، جین کمپیون و تیم برتون اعطا شده است.

موسسه لومیر در بیانیه ای در این باره نوشت: او مردی است که تجسم احیای سینمای آلمان و اروپا در آغاز دهه های 1970 و 1980 است، یک فیلمساز سرگردان که فیلم جاده ای را دوباره اختراع کرد.

او کارگردان پاریس، تگزاس و زیر آسمان برلین است، مردی که مسیر خود را به عنوان یک هنرمند دنبال کرده و به تازگی با دو فیلم اخیر خود آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوبل سینما به این کارگردان رسید

نوبل سینما به این کارگردان رسید