مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 10:272023-05-31بين الملل

4 بار نقض معاهده 1351 هیرمند توسط طالبان در یک هفته


هیئت حاکمه افغانستان با وجود اذعان کلامی به اجرای تعهدات، در بیانیه ها و اظهارات مسئولان خود 4 بار معاهده 1351 میان ایران و افغانستان در مسئله هیرمند را نقض کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از تکراری ترین مواضع سیاست خارجی مرتبط با ایران اذعان مقامات کشور افغانستان به پایبندی به معاهده 1351 به منظور تعیین و تکلیف حقابه هیرمند است، اگرچه ممکن است میان حاکمان افغانستان در 50 سال گذشته تفاوت های ایدئولوژیک بسیاری وجود داشته باشد اما اگر یک محور بخواهد میان تمامی این حاکمان مشترک تلقی شود، همین مسئله اعلام گفتاری پایبندی به معاهده 1351 رودخانه هیرمند است.

در این راستا، آخرین گروهی که سنت حاکمان پیشین افغانستان را ترک نکرد و همچنان به ادعای گفتاری پایبندی به معاهده 1351 میان ایران و افغانستان اکتفا می کرد، طالبان بود که هم اکنون هیئت حاکمه افغانستان را راهبری می کند.

بر این اساس در این گزارش سعی داریم، اقدامات نقض کننده معاهده 1351 از سوی طالبان را مرور کنیم تا مشخص شود، صرفا اظهارنظرهای سیاسی پیرامون پایبندی به یک عهدنامه به معنای رعایت آن عهدنامه نیست.

نمای هوایی سد کجکی در افغانستان   * ملاک ترسالی و خشکسالی در معاهده مشخص شده است پس از پیگیری ایران از سوی بالاترین مقام اجرایی یعنی رییس جمهور به منظور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 بار نقض معاهده 1351 هیرمند توسط طالبان در یک هفته

4 بار نقض معاهده 1351 هیرمند توسط طالبان در یک هفته