مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 09:502023-06-01سياسي

بازداشت یک کارمند امور گمرکی در قزوین به جرم استفاده غیرمجاز از 19 کارت بازرگانی


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از بازداشت یک کارمند در امور گمرکی با در اختیار داشتن تعداد 19 کارت بازرگانی و استفاده غیرمجاز از آن ها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی زاده اظهار کرد: بر اساس گزارش های واصله یکی از کارمندان در امور گمرکی با در اختیار داشتن تعداد 19 کارت بازرگانی اقدام به ترخیص کالا به نحو غیرمجاز کرده و موجب اخلال در بازار شده است که در این خصوص پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای شهرستان البرز تشکیل و متهم تحت تعقیب قضایی گرفت و بازداشت شد.

وی افزود: مطابق ماده 33 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرگونه اجاره و بهره برداری از کارت های بازرگانی غیر، جرم بوده و برای متخلفان مجازات پیش بینی شده است و کارکنان نیز مجاز به داشتن این کارت ها نیستند و دستگاه متولی باید نسبت به این موضوع نظارت داشته باشد.

دادستان شهرستان البرز تصریح کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده این کارمند با دریافت کارت های بازگانی به نام افراد بی بضاعت اقدام به فعالیت های اقتصادی در حوزه واردات و صادرات کرده و به دلیل عدم تمکن مالی، امکان وصول مالیات از صاحبان کارت ها میسر نبوده و مستفاد از بند 7 ماده 274 از قانون مالیات های مستقیم الحاقی سال 94، نشان دهنده فرار مالیاتی گسترده توس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت یک کارمند امور گمرکی در قزوین به جرم استفاده غیرمجاز از 19 کارت بازرگانی

بازداشت یک کارمند امور گمرکی در قزوین به جرم استفاده غیرمجاز از 19 کارت بازرگانی