مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 13:452023-05-29سياسي

اهتمام به حقوق شهروندی یک اصل اساسی است


نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: حقوق شهروندی همه آحاد این کشور، فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و اجتماعی و با هر دین، مذهب و قومیت، محترم است و باید مورد اهتمام مسولین امر باشد.

- ایسنا/یزد نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: حقوق شهروندی همه آحاد این کشور، فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و اجتماعی و با هر دین، مذهب و قومیت، محترم است و باید مورد اهتمام مسولین امر باشد.

غلامعلی دهشیری در نشست هیئت بازرسی حقوق شهروندی دادگستری استان یزد اظهار کرد: حق شهروندی، یک حق عمومی است که باید توسط ارکان حاکمیت برای شهروندان یک جامعه تأمین شود.

وی تصریح کرد: همه انسان ها، مخلوق تکریم شده خداوند می باشند که فارغ از دین، مذهب، قومیت و نژاد از یک حق یکسان در جامعه برخوردارند.

این مقام قضایی عنوان کرد: حقوق شهروندی بر مبنای کرامت انسانی برای آحاد جامعه یکسان است و حفظ و صیانت از آن موجب افزایش سرمایه اجتماعی حاکمیت می شود.

وی توسعه اجتماعی و امنیت اجتماعی را در گرو رعایت حقوق شهروندی دانست و بیان کرد: قوانین مختلفی در حوزه حقوق شهروندی با رویکرد پیشگیرانه در حمایت از افراد وجود دارد که اجرایی شدن آن نیازمند تلاش مضاعف است.

رییس کل دادگستری استان گفت: در سنوات اخیر در استان یزد موارد نقض فاحش حقوق شهروندی گزارش نشده است که این به معنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهتمام به حقوق شهروندی یک اصل اساسی است

اهتمام به حقوق شهروندی یک اصل اساسی است