مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 12:352023-05-28اقتصادي

صنعت خودروسازی هوشمند می شود/ تولید خودروهای پاک و الکتریکی


امسال طرح هوشمندسازی صنعت خودرو در دستور کار قرار دارد تا مانند روندی که خودروسازهای جهان داشتند، به سمت تولید خودروهای پاک تر، - الکتریکی و هیبریدی برویم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن نادری منش امروز در نشست خبری اظهار داشت: سرمایه صندوق در یک سال و نیم گذشته و از زمان استقرار دولت سیزدهم با توجه ویژه وزارت صمت، اعضای مجمع صحا و مجلس 10 برابر شد و به یک هزار و 200 میلیارد تومان رسید.

در همین رابطه مسیر دائمی افزایش سرمایه صحا در اعتبارات و برنامه های بودجه دیده شده و امیدواریم سرمایه صندوق طی 2 سال آینده به پنج هزار میلیارد تومان برسد.

رییس هیأت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با بیان اینکه این صندوق بازوی تأمین مالی صنایع پیشرفته کشور است، افزود: این صندوق با ارائه تسهیلات، ضمانت نامه و همچنین انجام سرمایه گذاری های خطرپذیر از بنگاه های خصوصی و تعاونی حمایت می کند که در همین راستا سال گذشته 400 میلیارد تومان تسهیلات و 450 میلیارد تومان ضمانتنامه به صنایع پیشرفته پرداخت شد.

وی به سرمایه گذاری خطرپذیر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ابزارهای تأمین مالی برای صنایع پیشرفته و دانش بنیان، سرمایه گذاری خطرپذیر است و این صندوق با همکاری سایر نهادهای تخصصی و دیگر صندوق ها مانند صندوق نوآوری و شکوفایی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت خودروسازی هوشمند می شود/ تولید خودروهای پاک و الکتریکی

صنعت خودروسازی هوشمند می شود/ تولید خودروهای پاک و الکتریکی