مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 12:502023-06-10اقتصادي

برداشت گیلاس از باغات استان اردبیل آغاز شد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برداشت گیلاس به میزان 5 هزار تن از باغات استان اردبیل آغاز شد.

- رحیم یوسفی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: باغات گیلاس استان عمدتاً در شهرستان های اردبیل به مساحت 950 هکتار، مشگین شهر به مساحت 770 هکتار، خلخال و کوثر به مساحت 650 هکتار و بقیه در سایر شهرستان ها واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم وقوع سرمای دیررس بهاره و سیل و تگرگ اردیبهشت ماه سال جاری و خسارت شدید به سایر محصولات از جمله گردو و هسته دارهایی همچون زردآلو، هلو، شلیل و گوجه سبز پیش بینی برداشت 5 هزار تن محصول گیلاس انتظار می رود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: گیلاس یکی از میوه هایی است که به دلیل مقاومت بالا به سرمای دیررس بهاره و سازگاری با شرایط و اقلیم مناطق مختلف استان ارقام و ژنوتیپ های بومی از قدیم الایام در قسمت های مختلف استان کشت شده است.

یوسفی ادامه داد: در حال حاضر توسعه باغات جدید با پایه های رویشی ارقام پر محصول و بازارپسند احداث و برنامه های احیای باغات قدیمی و کم بازده با سرشاخه کاری در استان در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: به دلیل گردشگر پذیری و مسافرت هموطنان در ایام برداشت این محصول به استان بخش کثیری از این میوه به صورت تازه خوری مصرف شده و مقداری نیز برای ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گیلاس از باغات استان اردبیل آغاز شد

برداشت گیلاس از باغات استان اردبیل آغاز شد