مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 08:402023-06-03سياسي

حجاب اصل مسلم دینی و موضوع مورد تاکید تمام علماست


حجاب مورد قبول همه علما در مذهب شیعه و سنی است و اختلافی در این حوزه وجود ندارد.

- آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره نظر امام خمینی(ره) نسبت به حجاب اظهار کرد: امام راحل مرجع تقلید مسلم شیعه بودند و مسائل اسلامی را قبل از قیام 15 خرداد استنباط کردند و رساله نوشتند حتی نسبت به چاپ توضیح المسائل و تحریرالوسیله و کتاب های فقهی دیگر چون حاشیه بر کتاب عروه الوثقی که کتاب فقهی بسیار مهمی است، اقدام کردند.

وی افزود: نظر امام درباره حجاب در رساله های ایشان چون توضیح المسائل به زبان فارسی و تحریرالوسیله یا حاشیه بر عروه الوثقی به زبان عربی چون سایر مراجع مشخص است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری تصریح کرد: در مسائل فقهی دو نوع مساله داریم، یک مساله آن است که همه علما موضوع را قبول دارند و نوع دوم مسائلی است که بین علما اختلاف است و هر یک نظر اسلام را متفاوت می دانند.

وی ادامه داد: اما درباره حجاب چون قرآن کریم آیات متعدد دارد و روایات ائمه طاهرین وجود دارد و حتی اهل تسنن هم بر آن تاکید دارند، اختلافی وجود ندارد و همه آن را جزیی از اسلام می دانند.

موسوی اصفهانی یادآور شد: به عبارت دیگر حجاب تنها یک باور شیعی نیست بلکه حنبلی، شافعی، مالکی و حنفی که چهار مذهب مشهور اهل تسنن هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب اصل مسلم دینی و موضوع مورد تاکید تمام علماست

حجاب اصل مسلم دینی و موضوع مورد تاکید تمام علماست