مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-19اقتصادي

رصد مصرف برق ادارات با نصب کنتور های هوشمند


با نصب کنتورهای هوشمند در ادارات و دستگاه های اجرایی، میزان مصرف برقشان رصد می شود و هیچ افزایش مصرفی از نظر همکاران ما در شرکت های توزیع دور نخواهد ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در گفت وگو با رادیو، گفت: از ابتدای سال تا کنون بیشترین رکوردی که در اوج بار ثبت کردیم عدد 66 هزار و 80 مگاوات است که رشد 6.

5 درصدی مصرف برق را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

وی تشریح کرد: رشد سالیانه متعارف مصرف برق حدود 2 یا 3 یا 4 درصد است که رشد مصرف 6.

5 درصد، رشد بسیار بالایی است.

بخشی از این رشد مصرف مربوط به فعالیت های بخش تولیدی کشور و بخشی دیگر هم به دلیل گرمای زودرس هواست که در بیشتر استان های کشور غالب شده و منجر به افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در هفته های گذشته شده است.

وی درخصوص مصرف برق در ادارات گفت: باتوجه به عدم تغییر ساعت رسمی کشور در سال جاری، آغاز ساعت اوج مصرف برق از ساعت 11 صبح لغایت 17 عصر است که در صورت خاموش کردن وسایل سرمایشی بعد از پایان ساعت کار یعنی ساعت 13 کمک بزرگی به کاهش مصرف برق ادارات خواهد شد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: 1000 مگاوات کاهش مصرف برق معادل مصرف یک شهر با جمعیت یک میلیون نفر و یا نیاز برق کل کارخانجات سیمان کشور است که مدیریت مصرف برق در ادارات ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد مصرف برق ادارات با نصب کنتور های هوشمند

رصد مصرف برق ادارات با نصب کنتور های هوشمند