مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 10:352023-05-30پزشكي

موفقیت 95 درصدی ژن درمانی برای درمان بیماریهای صعب العلاج


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی از اجرای 95 درصدی پروژه ژن درمانی خبر داد و گفت: ادامه حیات این پروژه که روش نوین درمان بیماری های صعب العلاج در آینده است، - نیاز دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی؛ امیرعلی حمیدیه، ژن درمانی و پزشکی بازساختی را آینده صنعت پزشکی دانست که تمامی روش های درمانی به تدریج جای خود را به آن خواهند داد، اظهار کرد: بر این اساس این ستاد از 8 سال پیش در زمینه حمایت از فعالیت های حوزه ژن درمانی و دست ورزی های داخلی سلول اقداماتی را آغاز کرد و در حوزه هایی چون تولید علم، ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان، ایجاد مشوق برای محققان، ترغیب و سیاستگذاری بر دست ورزی های داخلی سلولی، اقدامات تاثیرگذاری را انجام داده است.

حمیدیه، با اشاره به تلاش در این حوزه طی دو دهه اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر ما زیرساخت های لازم را داریم و به موفقیت های خوبی در حوزه سلول درمانی رسیده ایم و حالا لازم است موضوع ژن درمانی به طور جدی پیگیری شود و این امر تنها با حمایت معاونت علمی صورت نخواهد گرفت؛ زیرا اجرای کامل پروژه های ژن درمانی به سرمایه گذاری هنگفتی نیاز دارد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی با تاکید بر ضرورت مشارکت صنایع، سرمایه گذاران و خیرین در سرمایه گذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت 95 درصدی ژن درمانی برای درمان بیماریهای صعب العلاج

موفقیت 95 درصدی ژن درمانی برای درمان بیماریهای صعب العلاج