مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 17:592023-06-20بين الملل

عقب نشینی ترکیه از سوریه تنها راه برقراری روابط با ترکیه است


معاون وزیر خارجه سوریه در بیستمین نشست آستانه اعلام کرد که تنها راه برقراری روابط میان ترکیه و سوریه، عقب نشینی نیروهای ترکیه از اراضی سوریه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه ترکیه در نشست چهارجانبه آستانه میان معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه، تأکید کرد که هرگونه نتایج عملی در قالب نشست های آستانه باید با اذعان ترکیه به عقب نشینی نیروهای این کشور از خاک سوریه، بر اساس جدول زمانی روشن، گام های مشخص و آغاز عملی این عقب نشینی، همراه باشد.

این مقام سوری اظهارات مقامات ترکیه مبنی بر احترام به حاکمیت سوریه و یکپارچگی اراضی آن را در تعارض با تداوم اشغال خاک سوریه از سوی ترکیه و همچنین در تعارض با قوانین بین المللی و ساده ترین مؤلفه های روابط میان کشورها، دانست.

سوسان ادامه داد: عقب نشینی نیروهای ترکیه از اراضی سوریه بر اساس جدول زمانی روشن، پیش زمینه بحث در خصوص موضوعات مرتبط دیگر همچون بازگشت آوارگان، مبارزه با تمامی اشکال تروریسم و برقراری روابط میان دو کشور است.

همچنین در حاشیه نشست آستانه، هیئت سوریه به ریاست ایمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه با هیئت روسیه به ریاست میخاییل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی ترکیه از سوریه تنها راه برقراری روابط با ترکیه است

عقب نشینی ترکیه از سوریه تنها راه برقراری روابط با ترکیه است