مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 11:002023-06-13اجتماعي

اجرای طرح های مناسب سازی دفاع از حق معلولان است


اجرای طرح های مناسب سازی دفاع از حق معلولان است و طبق قانون همه دستگاه ها موظفند در این زمینه نقش خود را به درستی ایفا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا ابهت در دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان اظهار داشت: بیش از 32 هزار فرد دارای معلولیت زیر پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد، 12 هزار و 700 نفر دارای معلولیت جسمی و حرکتی و بیش از 670 نفر دارای معلولیت ضایعه نخاعی هستند.

وی با اشاره به حضور حدود 6 هزار نابینا، 5 هزار ناشنوا و 4 هزار معلول ذهنی در استان یزد، افزود: مناسب سازی محیط شهری، ادارات و دستگاه ها باید به نحوی باشد که فرد معلول بتواند خودش از عهده کارهای خودش بربیاید.

ابهت، اجرای طرح های مناسب سازی را دفاع از حقوق معلولان خواند و عنوان کرد: باید شرایط مناسب باشد تا یک فرد دارای معلولیت به تنهایی بتواند یک زندگی مستقل و شرافتمندانه و با عزت داشته و در امور جامعه مشارکت داشته باشد و در درون خانواده و در بستر جامعه نیز بتواند فعالیت هایش را مثل شهروند عادی انجام دهد و ما موظفیم که این حق را طبق قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اجرا کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: معلولان فعالی در شهرستان هستند که داوطلبانه حاضر به کمک در امر مناسب سازی هستند و پیشنهاد ما این است که از آنها کمک گرفته شود و یک نفر از معلولا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های مناسب سازی دفاع از حق معلولان است

اجرای طرح های مناسب سازی دفاع از حق معلولان است