مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 13:502023-06-14اقتصادي

وکالت مالکیت محسوب نمی شود/صدور اولین اسناد قنات و حسینیه در یزد


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با تأکید بر اینکه مالکیت ها و خرید املاک باید به صورت سند رسمی باشد، گفت: وکالت، مالکیت محسوب نمی شود و مردم از خرید و فروش وکالتی خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار یزد، مهدی اقبال، ظهر چهارشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: مساحت کل اراضی ملی استان، 7 میلیون و 273 هزار و 909 هکتار اعلام شد که همه آن ها در بانک کاداستر جانمایی، تثبیت و منجر به صدور سند مالکیت و برگزاری نخستین جشن انفال صدور مالکیت کاداستری اراضی ملی کشور شده است.

وی درباره کاداستر اراضی روستایی و شهری گفت: در این بخش شاهد تحقق 233 درصدی عملکرد در سال 1401 بوده ایم؛ 263 درصد در صدور سند روستایی، 177 درصد در صدور سند شهری و همچنین صدور بیش از 4 هزار سند مالکیت کاداستری و همچنین کسب رتبه اول کشوری را داشته ایم.

مدیرکل ثبت اسناد یزد با بیان اینکه در بحث مستندسازی اراضی کشاورزی متأسفانه در کل کشور حدود 38 درصد از املاک کشاورزی دارای سند رسمی است، افزود: این باعث شده یا مجاورین با مشکل مواجه شده و یا مورد تصرف قرار گیرد.

62 درصد اراضی استان یزد صاحب سند کاداستری شده اند وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار اعلامی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیش از 47 هزار هکتار از مجموع 79 هزار و 561 هکتار اراضی کشاورزی استان یزد، یعنی بیش از 62 درصد تثبیت و منجر به صدور س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وکالت مالکیت محسوب نمی شود/صدور اولین اسناد قنات و حسینیه در یزد

وکالت مالکیت محسوب نمی شود/صدور اولین اسناد قنات و حسینیه در یزد