مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 08:302023-06-20سياسي

مجاهدین خلق در چنین روزی قتل عام 17 هزار نفری را آغاز کردند


30 خرداد تناقضات 1360 سازمان مجاهدین خلق آغاز شد؛ زمانی که اقتدارگرایی و انحصارطلبی مارکسیست های اسلامی آنان را وا داشت برای کسب قدرت و براندازی نظام اسلامی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه تاریخ خبرگزاری فارس، انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن یعنی جمهوری اسلامی سال های حساس و پرالتهابی را تجربه کرده و برخی از اتفاقات و وقایع سیاسی آن بر سال های بعدی خود اثرگذاری شگرفی داشت.

سالی پر التهاب برای جمهوری اسلامی سال 60 برای تاریخ سیاسی معاصر ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است و مطالعه دقیق آن ما را در فهم و تحلیل دقیق تاریخِ جمهوری اسلامی و چرایی برخی تحولات چند دهه اخیر یاری می رساند.

ترور شخصیت های مهم و اصلی نظام نظیرِ آیت الله بهشتی و اعضای حزب جمهوری، حجت الاسلام باهنر، محمدعلی رجایی رییس جمهور کشور، ترورِ نافرجام مرحوم هاشمی و آیت الله خامنه ای، تشدید حملات عراق و تحرکات تجزیه طلبان وقایعی بودند که به تنهایی می توانستند یک نظام نوپای انقلابی مثل جمهوری اسلامی را از پا درآورند و کشور را به مرز متلاشی شدن بکشانند.

اما به راستی چه چیزی فضا را به این حد ملتهب و امنیتی ساخت و سایه رعب و وحشت را بر سر مردم این سرزمین گستراند؟ برای پاسخ به این سؤال باید به 30 خرداد سال 60 برویم؛ جایی که نقطه عطفی در تاریخ ایران و البته سازمان مجاهدین خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجاهدین خلق در چنین روزی قتل عام 17 هزار نفری را آغاز کردند

مجاهدین خلق در چنین روزی قتل عام 17 هزار نفری را آغاز کردند