مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 17:372023-06-17بين الملل

اتحاد کشورهای مستقل در برابر امپریالیسم آمریکا


توسعه دیپلماسی اقتصادی یکی از دستورالعمل های اصلی وزارت امور خارجه است.

بر این اساس در سفر رییس جمهور به کاراکاس 19 سند همکاری میان 2 کشور امضا شد و این در حالی است که تا پایان فعالیت دولت دوازدهم میزان روابط اقتصادی میان 2 کشور 600 میلیون دلار بود و امروز .

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- راهبرد معاصر نوشت: رییس دولت سیزدهم در نخستین سفر منطقه ای خود به آمریکای لاتین از سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا بازدید کرد و هدف اصلی این سفر گسترش روابط سیاسی- امنیتی- اقتصادی با کشورهای مستقل آمریکای جنوبی اعلام شد.

در این سفر چند روزه در مجموع 28 سند همکاری میان تهران با کاراکاس، ماناگوآ و هاوانا امضا شد که عمده این اسناد در زمینه های انرژی، دارویی و پزشکی، ارتباطات فرهنگی، خودروسازی، کشاورزی و همکاری های دفاعی است.

این سفر منطقه ای در حالی انجام شد که دولت دوازدهم کم ترین توجهی به توسعه روابط با کشورهای حوزه جنوب، به ویژه دولت های چپ گرای حوزه خارج نزدیک آمریکا نداشت.

اتحاد کشورهای مستقل در برابر امپریالیسم آمریکا جیمز مونرو، رییس جمهور وقت آمریکا در دسامبر 1823 با انتشار اعلامیه ای خطاب به دولت های اروپایی به طور ضمنی حوزه آمریکای مرکزی- جنوبی را حیاط خلوت واشنگتن معرفی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحاد کشورهای مستقل در برابر امپریالیسم آمریکا

اتحاد کشورهای مستقل در برابر امپریالیسم آمریکا