مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-19سياسي

ثبت ملی 18 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس در سیستان و بلوچستان


سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته 18 اثر تاریخی منقول، تاریخی غیرمنقول و آثار طبیعی و ناملموس در این استان ثبت ملی شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته 18 اثر تاریخی منقول، تاریخی غیرمنقول و آثار طبیعی و ناملموس در این استان ثبت ملی شده است.

رضا کیخواه آریا در گفت وگو با ایسنا افزود: طبق آیین نامه و دستورالعمل های مصوب، شورای ملی ثبت آثار، بررسی و تصویب شرایط و ارزش ثبت آثار در چهار حوزه آثار غیرمنقول (اماکن تاریخی فرهنگی)، آثار منقول (اموال فرهنگی و اشیا تاریخی)، آثار طبیعی (مناظر بدیع جغرافیایی، محوطه های طبیعی- تاریخی، پدیده ها و نمونه های ارزشمند گیاهی، جانوری و زیستگاه ها) و آثار ناملموس (رویدادها، مراسم و آیین های معنوی و فرهنگی، آواها و مهارت ها و شیوه های پخت غذاهای سنتی ) در فهرست ملی را در بر می گیرد.

وی با پراهمیت خواندن ثبت ملی یک اثر، افزود: با ثبت ملی شدن هر اثر، زمینه حفظ، نگهداری و احیاء این آثار و میراث بهتر فراهم می شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ثبت ملی آثار ناملموس می تواند موجب آشنایی بیشتر، ماندگاری و معرفی هر چه بهتر فرهنگ ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 18 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس در سیستان و بلوچستان

ثبت ملی 18 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس در سیستان و بلوچستان