مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 08:302023-06-20سياسي

اظهارنظر مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور درباره رود ارس


مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور با تاکید پایش پرتوی مستمر و سالانه رود ارس تصریح کرد، آخرین بار اسفند 1401 رود ارس مورد پایش قرار گرفت و مرکز تاکنون در بررسی های دقیق خود به موردی از آلودگی رود به مواد رادیواکتیو برخورد نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور در توضیح درباره گزارش یکی از رسانه ها مبنی بر آلودگی رودخانه ارس به مواد رادیواکتیو تصریح کرد: رودخانه ارس به صورت مستمر در حال پایش پرتوی و رصد مواد رادیواکتیو و دیگر موارد ضروری است و به زودی تاسیسات پایش آنلاین نیز در آن منطقه نصب خواهد شد.

در توضیحات مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور آمده است: با توجه به نگرانی های ایجاد شده در بین هموطنان ساکن اطراف رود ارس، مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور تاکید می کند که رود ارس حداقل سالی یک بار پایش پرتوی می شود.

بر اساس اعلام مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور، آخرین بار اسفند 1401 رود ارس مورد پایش قرار گرفته و تاکنون در بررسی های دقیق خود به موارد اشاره شده در گزارش این رسانه برخورد نکرده اند.

این در حالی است که بر اساس نظر مسوولان و کارشناسان مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور، فاصله نیروگاه اتمی متسامور ارمنستان تا رودخانه ارس و محدوده مورد اشاره بسیار زیاد است و امکان ریختن پساب این نیروگاه به رودخانه و آلوده شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارنظر مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور درباره رود ارس

اظهارنظر مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور درباره رود ارس