مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 15:202023-06-20بين الملل

اروپا در معرض موج های کشنده تر گرما


بر اساس گزارشی که روز گذشته (دوشنبه) از سوی سازمان جهانی هواشناسی و سرویس تغییرات اقلیمی «کوپرنیک» اتحادیه اروپا منتشر شد، اروپا باید خود را برای موج های گرمای کشنده تر که بیشتر ناشی از تغییرات آب و هوایی است، - بر اساس گزارشی که روز گذشته (دوشنبه) از سوی سازمان جهانی هواشناسی و سرویس تغییرات اقلیمی کوپرنیک اتحادیه اروپا منتشر شد، اروپا باید خود را برای موج های گرمای کشنده تر که بیشتر ناشی از تغییرات آب و هوایی است، آماده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، این گزارش همچنین اعلام کرد که اروپا سریع تر از هر قاره دیگری در جهان در حال گرم شدن است و این قاره سال گذشته حدود 2.

3 درجه سانتیگراد گرم تر از دوران پیش از صنعتی شدن بوده است.

خشکسالی های گسترده، دمای بی سابقه سطح دریا و ذوب بی سابقه یخچال ها در این قاره از جمله پیامدهایی است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

این قاره که از دهه 1980 میلادی دو برابرِ میانگین جهانی گرم شده، سال گذشته گرم ترین تابستان خود را نیز تجربه کرد و کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و انگلیس شاهد گرم ترین سال تاریخ خود بودند.

پتری تالاس ، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی نیز با اشاره به گرمای شدید اروپا در سال گذشته، به آتش سوزی های جنگلی شدیدی اشاره کرد که به گفته او منجر به ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا در معرض موج های کشنده تر گرما

اروپا در معرض موج های کشنده تر گرما