مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 10:502023-06-20سياسي

دستور رییس جمهور برای احیای تالاب صالحیه


دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: به دستور رییس جمهور تالاب صالحیه باید احیا شود و تمام دستگاه های درگیر مکلف به اقدام در این زمینه شده اند.

- ایسنا/البرز دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار گفت: به دستور رییس جمهور تالاب صالحیه باید احیا شود و تمام دستگاه های درگیر مکلف به اقدام در این زمینه شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی محمد طهماسبی روز سه شنبه 30 خرداد در حاشیه بازدید از تالاب صالحیه اظهار کرد: با توجه به اینکه از دو سال گذشته شاهد افزایش غلظت و تداوم میزان گرد و غباری که از این تالاب پراکنده می شود هستیم، کارگروهی تخصصی - ملی برای ساماندهی وضعیت پیش آمده تشکیل شد.

این مسئول بیان کرد: سه معضل عمده در بحث غبار خیزی تالاب مطرح است که اولین آن چرای مفرط، بیش از حد و غیرمجاز دام به ویژه شتر است.

اغلب این شترها به صورت سرگردان در محدوده تالاب چرا می کنند و عمدتا فاقد پروانه چرا هستند.

طهماسبی افزود: علاوه بر این طی سال های گذشته منابع تامین کننده آب این تالاب تا حد زیادی محدود شده و قبلا رودخانه های زیادی وارد رودشور می شدند و در نهایت منطقه را زهکشی می کردند ولی امروز مدیریت صحیحی در بالادست تالاب اتفاق نمی افتد و همین باعث شده سهم تالاب صالحیه از منابع آبی موجود به شدت کاهش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور رییس جمهور برای احیای تالاب صالحیه

دستور رییس جمهور برای احیای تالاب صالحیه