مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 13:302023-05-31اقتصادي

اجرای مدل جدید کارمزد برای توسعه و پایداری شبکه پرداخت کافی نیست


طرح جدید کارمزد در حوزه پرداخت الکترونیک، شروعی برای اصلاحات نظام های پرداخت است که می تواند با اراده بانک مرکزی در اصلاح سیستم های پرداخت و با در نظر گرفتن منافع ملی و وظایف اساسی بانک مرکزی در کاهش نرخ بهره و صیانت از ارزش پول ملی با همراهی بقیه سازمان .

- طرح جدید کارمزد در حوزه پرداخت الکترونیک، شروعی برای اصلاحات نظام های پرداخت است که می تواند با اراده بانک مرکزی در اصلاح سیستم های پرداخت و با در نظر گرفتن منافع ملی و وظایف اساسی بانک مرکزی در کاهش نرخ بهره و صیانت از ارزش پول ملی با همراهی بقیه سازمان ها به خصوص اصناف ادامه یابد.

محمدرضا جمالی – عضو کمیسیون اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی ایران – در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره آسیب های مدل قبلی نظام پرداخت به اکوسیستم بانکی کشور اظهار کرد: ابتدا باید به فلسفه کارمزد توجه کرد، سه عامل اساسی در نرخ بهره ترکیب سبدسپرده ها، هزینه عملیات و زیان های ناشی از ریسک های مختلف است.

دنیا به سمتی رفته که هزینه عملیات برای بانک ها با گرفتن کارمزدها کاهش پیدا کند که تحت عنوان درآمدهای غیر مشاع شناخته می شود.

عضو اتاق بازرگانی افزود: مهمترین مشکل در بانکداری کشور این مساله است که علی رغم استفاده از فناوری و هزینه های سنگین آن، 89 درصد هزینه خدمات بانکداری و پرداخت ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای مدل جدید کارمزد برای توسعه و پایداری شبکه پرداخت کافی نیست

اجرای مدل جدید کارمزد برای توسعه و پایداری شبکه پرداخت کافی نیست