مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 10:202023-06-18اقتصادي

ضریب خودکفایی در کالاهای اساسی افزایش می یابد


معاون سازمان تعاون روستایی در اتاق تعاون ایران گفت: یکی از برنامه های آتی در وزارت جهاد کشاورزی، ارتقای ضریب خودکفایی در کالاهای اساسی خواهد بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عوض علیزاده مقدم، امروز در اتاق تعاون ایران، اظهار کرد: یکی از برنامه های آتی در  وزارت جهاد کشاورزی، ارتقای ضریب خودکفایی در کالاهای اساسی خواهد بود، البته نمی توان در همه کالاها خودکفا شد، اما در کالاهای اساسی و استراتژیک مسئله خودکفایی و خوداتکایی دنبال می شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه برای کاهش تلفات و ضایعات بخش کشاورزی و استفاده از شرکت های دانش بنیان در کشاورزی، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: اگر یک مثلث در بخش کشاورزی را درنظر بگیریم، برای پایداری کشاورزی نیاز به تأمین مالی با ظرفیت مردمی، همچنین ورود شرکت های دانش بنیان و تشکل های مردمی در این بخش است و نیز نیاز به اصلاح قانون و مقررات برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی احساس می شود.

معاون سازمان تعاون روستایی ادامه داد: تأمین مالی کشاورزی با ظرفیت مردمی و به شکل درون زا در بخش کشاورزی باید انجام شود، این بخش حدود 14 درصد در تولید ناخالص داخلی کشور نقش دارد، در حالی که براساس نماگرهای بانک مرکزی، سهم کشاورزی از سرمایه گذاری مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضریب خودکفایی در کالاهای اساسی افزایش می یابد

ضریب خودکفایی در کالاهای اساسی افزایش می یابد