مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 21:502023-05-30سياسي

پیگیری برای راه اندازی بازارچه های مرزی 2 کشور ایران و ترکمنستان


رییس آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان ضمن تقویت حضور آن کشور در تکمیل زنجیره کریدور شمال-جنوب از پیگیری برای راه اندازی بازارچه های مرزی دو کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وزارت راه و شهرسازی، قربان قلی بردی محمداف، رییس خلق مصلحتی و رهبر ملی ترکمنستان که صبح امروز 9 خرداد در ساختمان دادمان با وزیر راه و شهرسازی کشورمان دیدار داشت در بخشی از سخنان خود با اعلام علاقه مندی کشور ترکمنستان بر تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف حمل و نقلی گفت: ایران و ترکمنستان مناسبات حمل و نقلی فراوانی دارند و هم اکنون در مرز سرخس روزانه 400 واگن و از مرز اینچه برون روزانه 200 واگن تردد دارند که امکان افزایش ظرفیت 3 تا 4 برابر ظرفیت فعلی وجود دارد.

رییس آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان ادامه داد: در خصوص موضوع راه اندازی بازارچه های مرزی مذاکرات در حال پیگیری است و در این خصوص آماده توسعه همکاری ها هستیم.

محمداف بر تکمیل راه جاده ای اینچه برون به هندای ترکمنستان تاکید کرد و افزود: ترکمنستان آمادگی دارد تا تمامی موارد مطرح شده در خصوص افزایش مناسبات حمل و نقلی ایران و ترکمنستان را در حوزه های ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی در کمیسیون اقتصادی مشترک که به زودی برگزار می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری برای راه اندازی بازارچه های مرزی 2 کشور ایران و ترکمنستان

پیگیری برای راه اندازی بازارچه های مرزی 2 کشور ایران و ترکمنستان