مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 21:252023-06-14بين الملل

آمریکا معافیت مبادلات کرونایی ایران از تحریم ها را تمدید کرد


آمریکا معافیت مبادلات کرونایی ایران از تحریم ها را یک سال دیگر تمدید کرد.

- آمریکا معافیت مبادلات کرونایی ایران از تحریم ها را یک سال دیگر تمدید کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای معافیت  ایران از تحریم های این کشور در زمینه  مبادلات مرتبط با مبارزه با کرونا را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه روز چهارشنبه به وقت محلی خود ، خود همان مبادلاتی که سال گذشته نیز از تحریم ها معاف کرده بود  را تا تاریخ 14 ژوییه 2024 (25 خرداد 1403) مجاز اعلام کرده است.

  دولت آمریکا ادعا می کند مبادله دارو و مواد غذایی مشمول تحریم نیست اما  بانکها و دولتهای بین المللی به دلیل هراس از نقض احتمالی تحریمهای آمریکا تمایلی به انجام تراکنش های مالی مربوط به ایران حتی برای معاملات مربوط به غذا و دارو ندارند.

  جو بایدن رییس جمهور آمریکا دو سال پیش خواستار بررسی آثار تحریمهای یکجانبه و چند جانبه بر مبارزه کشورها با بیماری کووید -19 شد و دستور داد وزارتخانه های خارجه، خزانه داری و بازرگانی و نهادهای زیر مجموعه وزارت بهداشت و نمایندگی آمریکا برای توسعه بین المللی (USAID) به بررسی این موضوع پرداخته و ارزیابی خود را درباره اینکه آیا این تحریم ها مانع مبارزه با کرونا می شوند یا خیر به او ارائه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا معافیت مبادلات کرونایی ایران از تحریم ها را تمدید کرد

آمریکا معافیت مبادلات کرونایی ایران از تحریم ها را تمدید کرد