مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 08:452023-06-13اقتصادي

آیینی: وقتی بافت فرسوده هست چرا در بیابان مسکن بسازیم؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد آیینی در همایش نقش انبوه سازان در نهضت ملی مسکن با یادآوری این که 166 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم، - معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد 285 درصدی صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده خبر داد و گفت: با توجه به بافت فرسوده، نیازی به ساخت مسکن در بیابان نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد آیینی در همایش نقش انبوه سازان در نهضت ملی مسکن با یادآوری این که 166 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم، اظهار کرد: در این بافت ها 30 درصد جمعیت شهری کشور سکونت دارند.

از سوی دیگر حدود 122 هزار هکتار بافت تاریخی داریم که در این محدوده ها نیازمند یک بسته تشویقی برای گره گشایی هستیم.

وی با اعلام این که بسته تشویقی احیای بافت تاریخی به شورای پول و اعتبار ارسال شده است، افزود: حدود 60 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در کشور داریم؛ امسال علاوه بر موضوع بیمه تامین اجتماعی، دیوان عدالت اداری صدور پروانه ساخت در این بافت ها محدود کرده که در نهایت به ضرر بافت های فرسوده خواهد بود.

وی با تکرار وجود 2.

7 میلیون سازه ناپایدار در کشور و سکونت حدود 10 میلیون نفر در این بناها، گفت: در صورت وقوع یک زلزله با شدت پایین، جان 10 میلیون نفر در خطر مستقیم قرار می گیرد و امکان فرار نیز وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیینی: وقتی بافت فرسوده هست چرا در بیابان مسکن بسازیم؟

آیینی: وقتی بافت فرسوده هست چرا در بیابان مسکن بسازیم؟