مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 11:152023-05-28سياسي

اشاعه مصرف دخانیات تعرض به حقوق شهروندی است


نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هزینه های ناشی از مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد و ضمن تاکید بر لزوم اعمال صحیح مالیات بر کالاهای آسیب رسان سلامت، - نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هزینه های ناشی از مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد و ضمن تاکید بر لزوم اعمال صحیح مالیات بر کالاهای آسیب رسان سلامت، گفت: اشاعه مصرف دخانیات، تعرض به حقوق شهروندی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر خاتمی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان و رییس فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس شورای اسلامی در همایش دانشگاه بدون دخانیات، گفت: بنده به عنوان یک دغدغه مند در حیطه دخانیات می توانم بگویم چقدر این موضوع مهجور مانده است و این در حالی است که تلاش اقشار مختلف جامعه که دل در گرو سلامت آحاد جامعه دارند، به ثمر ننشسته است.

وی افزود: 31 ماه می برابر با 10 خرداد روز جهانی بدون دخانیات است اما ما یک هفته پیشواز می رویم که بتوانیم از گسترش دخانیات جلوگیری کنیم.

دخانیات علت بیش از 30 درصد سرطان ها است؛ سالیانه بالغ بر 70 میلیارد نخ سیگار مصرف می شود که ارزش آن 10 هزار میلیارد است و 30 هزار میلیارد برای درمان بیماری ها و ضایعه های ناشی از آن صرف می شود و حدود 80 هزار میلیارد هم بر اثر از کارافتادگی، مرگ زودرس و ضربه به تولید ناشی از مصرف دخانیات آسیب می بینیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشاعه مصرف دخانیات تعرض به حقوق شهروندی است

اشاعه مصرف دخانیات تعرض به حقوق شهروندی است