مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-17بين الملل

سالیوان: وزیر خارجه آمریکا انتظار پیشرفت غیرمنتظره در روابط با چین را ندارد


مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن گفت، آمریکا در زمان سفر آتی نارندرا مودی به واشنگتن انتظار تغییر و تحول در روابطش با هند را دارد اما احتمال بروز یک تحول دیپلماتیک غیرمنتظره در زمان سفر چند روز دیگر آنتونی بلینکن به چین را کم دانست.

- مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن گفت، آمریکا در زمان سفر آتی نارندرا مودی به واشنگتن انتظار تغییر و تحول در روابطش با هند را دارد اما احتمال بروز یک تحول دیپلماتیک غیرمنتظره در زمان سفر چند روز دیگر آنتونی بلینکن به چین را کم دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نشستی مطبوعاتی در جریان سفرش به توکیو گفت: سفر بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به چین یک رخداد چشمگیر خواهد بود اما از نقطه نظر سیاست خارجی آمریکا چشمگیرترین رخداد هفت روز آینده نیست.

سفر بلینکن به پکن فردا و پس فردا، 18 و 19 ژوئن انجام می شود، در حالی که نارندرا مودی نخست وزیر هند روز پنجشنبه وارد واشنگتن می شود.

بایدن تعمیق روابط با هند را محور تلاش هایش برای مهار گسترش نفوذ چین قرار داده است.

دولت او همچنین امیدوار به اقناع هند، کشوری که سطحی از روابط اقتصادی و امنیتی را با روسیه حفظ کرده، برای خرید پهپادهای نظامی آمریکایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالیوان: وزیر خارجه آمریکا انتظار پیشرفت غیرمنتظره در روابط با چین را ندارد

سالیوان: وزیر خارجه آمریکا انتظار پیشرفت غیرمنتظره در روابط با چین را ندارد