مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 12:352023-06-10سياسي

بودجه ریزی در میراث فرهنگی اصلاح شود


رییس گروه حفظ و احیای بناها و بافت های تاریخی استان هرمزگان وضعیت بودجه بخش میراث فرهنگی این استان را تشریح کرد و از کمبود بودجه در بخش مرمت، - ثبت آثار و کاوش های باستان شناسی سخن گفت.

طیبه حسین آخوندی در گفت وگو با ایسنا درباره بودجه و اعتباری که در سال جدید برای میراث فرهنگی این استان تعریف شده است، اظهار کرد: بودجه استان هنوز تصویب نشده و یکسری تغییرات در حال انجام است، بنابراین بهتر است مطلب فعلا خبری نشود.

در حوزه مرمت بناها، سال گذشته اعتبار کمی برای استان ما تخصیص داده شد، اما در سال 1402 برنامه های پیشنهادی در این حوزه ارائه شده است که اولویت آن با بناهای اضطراری است.

او افزود: در حوزه میراث فرهنگی بیشتر بناهای ثبتی به مرمت فوری نیاز دارند، اما به علت محدودیت بودجه به خیلی از آن ها توجه نشده و یا به درستی مرمت نشده اند.

بنابراین همه این بناها در اضطرار مرمت قرار می گیرند و برای مرمت آن ها درخواست اعتبار می شود، اما مبلغی که تخصیص داده می شود خیلی کم است و این دیدگاه توزیع اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی در شوراهای برنامه ریزی نیازمند اصلاح است.

آخوندی با بیان این که پیشنهاداتی که از حوزه دستگاهی ما مطرح می شود، پیشنهادهای خوبی است، اما به علت محدودیت های بودجه، اعتبارت کمی برای آن تخصیص داده می شود، گفت: این اتفاق بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه ریزی در میراث فرهنگی اصلاح شود

بودجه ریزی در میراث فرهنگی اصلاح شود