مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 18:252023-06-10بين الملل

واکنش روسیه به تعلیق فعالیت های سفارت ایسلند در مسکو


وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اقدام ایسلند در کاهش سطح روابط دیپلماتیک و تعلیق فعالیت های سفارتش در مسکو، چارچوب همکاری روسیه و ایسلند را از بین می برد و مسکو به رفتارهای ضد روسی ریِکیاویک (پایتخت ایسلند) پاسخ خواهد داد.

- وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اقدام ایسلند در کاهش سطح روابط دیپلماتیک و تعلیق فعالیت های سفارتش در مسکو، چارچوب همکاری روسیه و ایسلند را از بین می برد و مسکو به رفتارهای ضد روسی ریِکیاویک (پایتخت ایسلند) پاسخ خواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده که مسئولیت کامل وضعیت کنونی در روابط دو کشور، کاملا بر عهده ایسلند است و برای ساختن روابط خود با این کشور در آینده، به این تصمیم غیردوستانه توجه خواهیم کرد.

وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه این اقدامات ضد روسیه حتما با پاسخ متقابل مواجه خواهد شد، افزود: تصمیم دولت ایلسند برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک با روسیه، چارچوب کامل همکاری روسیه و ایسلند را فرو می ریزد.

در ادامه بیانیه آمده است: روسیه نقش مهمی در تشکیل دولت مقتدر و با حاکمیت ایسلند داشته است و از نخستین کشورهای بود که استقلال این کشور را به رسمیت شناخت و در حمایت از منافع ایسلند در شرایط و اوقات سخت، اقدامات زیادی را انجام داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش روسیه به تعلیق فعالیت های سفارت ایسلند در مسکو

واکنش روسیه به تعلیق فعالیت های سفارت ایسلند در مسکو