مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 14:142023-05-31سياسي

نقاط قوت و ضعف لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب کدامند؟


یکی از بحث های داغ این روزهای جامعه «لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» است.

در این راستا لازم است درباره این لایجه هم از نطر نقاط ضعف و هم از نظر نقاط قوت شفاف سازی شود تا افکار عمومی مواجهه آگاهانه تری با آن داشته باشد.

- گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس: لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب   ذیل 15 ماده توسط قوه قضاییه تدوین و پس از تصویب با قید دو فوریت در جلسه هیئت وزیران، مورخ 1402/2/27 در تاریخ 1402/02/31 تقدیم مجلس شد.

 همانگونه که در مقدمه متن لایحه نیز ذکر شده،  این بسته پیشنهادی به منظور اهمیت دادن به رعایت هنجارهای اجتماعی (خاصه مقوله حجاب) در حفظ سلامت جامعه و لزوم حفظ کرامت، منزلت و امنیت اخلاقی افراد به ویژه بانوان و نقش بنیادین آنها در تحکیم خانواده و همچنین وظیفه حاکمیت و عموم مردم برای تحقق این هنجارها و سلامت جامعه، تدوین شده است.

بنا به اهمیت موضوع مورد توجه لایحه و همچنین حساسیت آحاد جامعه نسبت به کم و کیف وضع سیاست در حوزه حجاب ، تدقیق محتوا و سیاست های مندرج در لایحه پیشنهادی را ضروری می نماید.

در این گفت وگو، بهزاد خلیلی؛ مدیر اندیشکده سیاست پژوهی و مطالعات راهبردی به آیند با بررسی کارشناسی لایحه، نقاط قوت و ضعف آن را بیان کرده و به منظور ارتقاء سطح کارآمدی بسته سیاستی یاد شده، پیشنهاداتی ارائه داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقاط قوت و ضعف لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب کدامند؟

نقاط قوت و ضعف لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب کدامند؟