مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 13:302023-06-08بين الملل

کشورهای عربی منطقه در صف گسترش روابط با ایران


این روزها کشورهای عربی برای عادی سازی رابطه با ایران صف بسته اند؛ چون این کشورها احتمالا به این درک واحد رسیده اند که تهدیدات مداوم برای امنیت سرزمینی مانع برنامه های توسعه اجتماعی-اقتصادی بلندپروازانه آنها می شود.

- چشم انداز ژئوپلیتیک منطقه غرب آسیا در حال تجربه یک تغییر قابل توجه است که عمدتا ناشی از شناخت روزافزون کشورهای منطقه  از این واقعیت است که تهدیدات مداوم برای امنیت سرزمینی مانع برنامه های توسعه اجتماعی-اقتصادی بلندپروازانه آنها می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، وبگاه نشریه میدل ایست آی با این مقدمه نوشت: ایران تهدیدهای صریحی برای بی ثبات کردن منطقه در صورت گوشه گیری یا منزوی شدن کرده است و به این تهدیدات عمل کرده است، به ویژه در سال 2019.

زمانی که عربستان سعودی در ژانویه 2016 روابط خود را با ایران قطع کرد، کارزاری را برای منزوی کردن رقیب دیرینه خود آغاز کرد که منجر به کاهش روابط بسیاری از کشورهای عربی با تهران شد.

در پی این اقدام دولت سعودی، امارات متحده عربی سطح روابط دیپلماتیک خود با ایران را به کاردار کاهش داد، در حالی که کویت و قطر هم نمایندگان خود را از تهران فراخواندند.

عمان موضع بی طرفی داشت و بحرین همه روابط خود با ایران را به تاسی از دولت سعودی قطع کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای عربی منطقه در صف گسترش روابط با ایران

کشورهای عربی منطقه در صف گسترش روابط با ایران