مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 17:452023-06-10اقتصادي

پیش بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شود و انتظار می رود که 900 هزار تن آن خرید تضمینی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بعدازظهر امروز در اولین جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی گندم که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهم ترین اتفاقات اقتصادی استان مربوط به خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در استان است، اظهار کرد: با توجه به بارندگی های مناسب و مبارزه با علف های هرز و تغذیه خوبی که انجام شد، وضعیت مزارع گندم استان در شرایط مطلوبی قرار دارند.

وی افزود: برداشت گندم در استان از دهم تیر از کامیاران آغاز می شود که خرید تضمینی گندم نیز همزمان با این زمان صورت می گیرد.

اسکندری میزان سطح زیرکشت گندم در استان را 589 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 32 هزار و 500 هکتار آن کشت آبی است که کشت قرادادی آن توسط شرکت بازرگانی دولتی منعقد شده و رتبه اول کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در سال جاری عواملی مختلف چون اصول اصلاح شده و کشاورزی حفاظتی و تغذیه مناسب باعث شده عملکرد خوبی در استان شاهد باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان

پیش بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان