مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 12:002023-06-01بين الملل

مخالفت واشنگتن و تل آویو با شروط بن سلمان برای سازش با رژیم صهیونیستی


یک روزنامه صهیونیستی با افشای دو شرط اصلی عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با تل آویو، نوشت که آمریکا و رژیم صهیونیستی با این شروط مخالفت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، هنوز بسیار بعید به نظر می رسد و فشارهایی که دولت آمریکا به ریاست جمهوری جوبایدن در این خصوص علیه ریاض وارد می کند، تا به این لحظه نتیجه ای نداشته است.

این امری است که محافل سیاسی بلندپایه و آگاه در تل آویو به آن اذعان دارند و می گویند که شروط سعودی ها برای این عادی سازی مانع دستیابی به توافق میان دو طرف می شود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص ، در شماره امروز خود (پنجشنبه، 1 ژوئن)، به نقل از منابع بلندپایه سیاسی و آگاه رژیم صهیونیستی نوشت: خواسته عربستان که مانع پیشرفت در [عادی سازی] می شود، به پیوستن این کشور به باشگاه کشور های هسته ای جهان و ایجاد یک نیروگاه هسته ای غیرنظامی در ریاض مربوط می شود، امری که با مخالفت ایالات متحده آمریکا و اسراییل به دلیل هراس شدید آن ها از پیامدهای این امر، همراه است .

به گفته این منابع، حتی برقراری روابط اعتمادساز میان ریاض و تل آویو مانند دادن اجازه به حجاج از داخل فلسطین اشغالی برای سفر مستقیم به مکه، به دلیل اختلافات میان دو طرف بعید به نظر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت واشنگتن و تل آویو با شروط بن سلمان برای سازش با رژیم صهیونیستی

مخالفت واشنگتن و تل آویو با شروط بن سلمان برای سازش با رژیم صهیونیستی