مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-14اقتصادي

فرسایش بادی سالانه 650 میلیون دلار خسارت به کشور وارد می کند


رییس اداره بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشورگفت: سالانه 650 میلیون دلار خسارت به کشور از محل فرسایش بادی وارد می شود که اگر هزینه های مهاجرت ها را هم حساب کنیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس صبح امروز بازدید اصحاب رسانه از طرح های بیابان زدایی و احیای مناطق کویری دشت میقان در استان مرکزی انجام شد.

کویر دشت میقان در 35 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اراک است و 50 هزار هکتار وسعت دارد.

در حاشیه این بازدید، وحید جعفریان، رییس اداره بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در جمع اصحاب رسانه، اعلام کرد: سالانه 650 میلیون دلار خسارت مستقیم فرسایش بادی به بخش های کشاورزی، صنعتی و راه ها است و اگر عوامل تهدید مهاجرت و غیره را هم اضافه کنیم، رقم بسیار فراتر خواهد شد.

به گفته جعفریان؛ در حال حاضر حدود 7 هزار هکتار نهال کاری در کویر دشت میقان از گونه های مختلف تاغ، آتریپلکس و قره داغ در سطح 7 هزار هکتار کشت شده است که تأثیر بسیار خوبی در کنترل ریزگردها و همچنین شن و ماسه های روان داشته است و بر زندگی روستاهای همجوار و شهر اراک هم تأثیر مثبت داشته است.

در ادامه این مراسم بازدید، آتنا فرجی، رییس اداره امور بیابان استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار فارس، گفت: کنترل شن و ماسه ها و مبارزه با بیابان زایی از 30 سال پیش شروع شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسایش بادی سالانه 650 میلیون دلار خسارت به کشور وارد می کند

فرسایش بادی سالانه 650 میلیون دلار خسارت به کشور وارد می کند