مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 19:152023-05-28سياسي

چرا نوای «ممد نبودی» ماندگار شد؟/ شعر بی قافیه ای که در ذهن یک ملت ماند


شاید روانی شعر «ممد نبودی» را بتوان از ویژگی های آن عنوان کرد، ابیاتی ساده و پُر احساس که راحت با مخاطب ارتباط برقرار می کرد، نوع خواندن کویتی پور و البته عنایت شهید جهان آرا نیز در ماندگاری و گسترش این شعر و نوحه اثر داشت.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- پس از آزادسازی خرمشهر قهرمان خاطرات زیادی از حماسه و ایثار و شهادت طلبی مدافعان خونین شهر و فاتحان خرمشهر به ثبت رسیده است که به عنوان یک سند افتخار برای کشور و ملت بزرگ ایران اسلامی است.

 نوای ماندگار ممد نبودی یکی از آثار سراسر خاطره ای است که در همان دوران و به یاد فرمانده شهید سپاه خرمشهر شهید محمد جهان آرا سروده شد و امروز بعد از دهه ها گذشت از آن زمان همچنان تازگی داشته و خاطره‎ انگیز است.

ایام آزادسازی خرمشهر فرصتی شد تا خبرنگاران خبرگزاری تسنیم استان مرکزی در گفت و گویی با جواد عزیزی شاعر شعر ماندگار ممد نبودی درباره این اثر و ابعاد مختلف شعر مقاومت و دفاع مقدس سخن بگویند.

این درحالی ست که به گفته عزیزی، آشنایی وی با شهید جهان آرا از سپاه خرمشهر آغاز شدو رفتار وی طوری بود که به رغم اینکه فقط 3 تا 4 سالی از عزیزی بزرگتر بود ولی مقتضیات اعتقادی، کرداری، رفتاری و اخلاقی وی صرف این موضوع نبود و یک رفتار پدرانه با وی و همه نیروهای سپاه داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نوای «ممد نبودی» ماندگار شد؟/ شعر بی قافیه ای که در ذهن یک ملت ماند

چرا نوای «ممد نبودی» ماندگار شد؟/ شعر بی قافیه ای که در ذهن یک ملت ماند