مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 12:252023-06-03دانش

ترمیم خطوط لوله های نفت و گاز با استفاده از فناوری جدید ایرانی


استادیار مهندسی متالورژی دانشگاه آزاد دزفول از ترمیم خطوط لوله های انتقال نفت و گاز با استفاده از فناوری جدید و بومی پوشش کامپوزیتی ترمیم خطوط انتقال خبر داد.

- ایسنا/خوزستان استادیار مهندسی متالورژی دانشگاه آزاد دزفول از ترمیم خطوط لوله های انتقال نفت و گاز با استفاده از فناوری جدید و بومی پوشش کامپوزیتی ترمیم خطوط انتقال خبر داد.

دکتر علی حیدری مقدم در گفت وگو با ایسنا با اشاره به، به کار بردن یک فناوری جدید و بومی در حفاظت از لوله های نفت و گاز در برابر خوردگی، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد این است که بعضا لوله ها و خطوطی که برای انتقال انرژی در این صنایع به کار می روند، معمولا به واسطه شرایط دچار خوردگی می شوند.

این خوردگی به معنای کاهش ضخامت جداره لوله است و در صورت افزایش خوردگی باید لوله از دو طرف قطع شود تا بتوان آن را تعویض کرد.

وی افزود: تعویض خطوط انتقال و قطع جریان گاز یا نفت هزینه بسیار زیادی در بر دارد که می تواند باعث هدر رفتن موارد نیز شود.

در فناوری جدیدی که به کار برده ایم، با استفاده از یکسری کامپوزیت های زمینه پلیمری، فرآیند ترمیم خطوط لوله ها را انجام می دهیم.

استادیار مهندسی متالورژی دانشگاه آزاد دزفول با بیان اینکه این فناوری توسط محققان شرکت دانش بنیان منشور ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترمیم خطوط لوله های نفت و گاز با استفاده از فناوری جدید ایرانی

ترمیم خطوط لوله های نفت و گاز با استفاده از فناوری جدید ایرانی