مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 12:202023-06-15پزشكي

افزایش بیماری هاری در جمعیت گربه ها/هشدار جدی دامپزشکی به متولیان


سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: متاسفانه موارد ابتلای گربه ها به بیماری هاری در این شهرستان افزایش یافته که هشدار جدی برای مسئولان دستگاه های متولی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالله حمزه ای صبح پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به بیماری هاری بیان کرد: اصلی ترین راه سرایت بیماری هاری به انسان گاز گرفتگی حیوان یا پنجه کشیدن گربه و گربه سانان مبتلا است.

وی با بیان اینکه ویروس این بیماری همچنین می تواند از طریق تماس با پوست زخمی و خراشیده منتقل شود، افزود: ویروس هاری وارد شده در محل زخم، خود را به پایانه های عصبی رسانده و از طریق رشته های عصبی حرکت تدریجی خود را به سمت مغز آغاز می کند تا در آنجا عوارض خود را ایجاد کند.

حمزه ای اظهار کرد: متأسفانه موارد ابتلای گربه ها به بیماری هاری در این شهرستان افزایش یافته که هشدار جدی برای مسئولان دستگاه های متولی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال چهار گربه در این شهرستان به هاری مبتلا شده اند، گفت: پارسال فقط یک مورد مثبت ابتلای حیوان به هاری در شهرستان بیرجند شناسایی شد و این تعداد از ابتدای سال تاکنون شش مورد بوده است.

حمزه یی تصریح کرد: براساس آزمایش های انجام شده از این تعداد حیوان، بیماری هاری دو قلاده سگ و چهار قلاده گربه مثبت بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بیماری هاری در جمعیت گربه ها/هشدار جدی دامپزشکی به متولیان

افزایش بیماری هاری در جمعیت گربه ها/هشدار جدی دامپزشکی به متولیان