مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 14:212023-06-20اقتصادي

کنترل مشکل تالاب صالحیه با مدیریت شترهای سرگردان مقدرخواهد بود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، کانی ویگناراجا، دستیار دبیر کل سازمان ملل متحد و رییس دفتر توسعه در آسیا و اقیانوسیه، امروز در بازدید از تالاب صالحیه استان البرز اظهار داشت: براساس مطالعاتی که انجام شده در سال های قبل به دلیل بارندگی بهتر پوشش گیاهی مناسبی در این منطقه وجود داشته و معضل تولید ریزگرد و گردو غبار وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه در دهه 80 توسط سازمان جهادکشاورزی استان قزوین این زهکش به طول حدود 50 کیلومتر احداث شد، افزود: این زهکشی با هدف جلوگیری از پیشرفت شوری آب به سمت کشاورزی بالا احداث شد و در واقع آنجا را از بحث شور شدن آب های سطحی نجات داد.

ویگناراجا ادامه داد: در سال های گذشته به قدری سطح آب های زیرزمینی بالا بوده که منطقه حالت باتلاقی داشته و ماشین های آفرود امکان تردد در این منطقه را نداشتند.

وی اشاره ای به دو اتفاقی که در طول سال ها رخ داده کرد و گفت: یک بحث مربوط به تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی هاست و دیگری ایجاد زهه که باعث شده آب هایی که در طول سال به اینجا می آمدند و ماندگار بودند،با آب های زیرزمینی منتقل شده و از این منطقه خارج شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه پوشش گیاهی هر سال ضعیف تر می شود، افزود: توسعه بخش کشاورزی بالا دست تالاب که در طول 3 دهه گذشته تقریبا 3 برابر سطح زیرکشت افزایش پیدا کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل مشکل تالاب صالحیه با مدیریت شترهای سرگردان مقدرخواهد بود

کنترل مشکل تالاب صالحیه با مدیریت شترهای سرگردان مقدرخواهد بود