مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 15:542023-05-31سياسي

آیت الله اراکی: هویت اجتماعی جامعه نشأت گرفته از عمل به فرمان امام است


عضو مجلس خبرگان رهبری اساس شکل گیری جامعه را وجود رهبری واحد دانست و گفت: هویت اجتماعی را امام به جامعه می دهد و این هویت نشأت گرفته از عمل به فرمان امام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله محسن اراکی در بازدید از مجتمع عالی تربیت مجتهد مدیر محمدیه، ضمن تقدیر از این طرح بزرگ و اساسی و ضروری دانستن آن برای دوران کنونی اظهار داشت: همت بسیار بلند حضرت امام فقه را در سطح جامعه آورد و جایگاه درست را برای فقه فراهم کرد.

فقه خرد ما و فقه های فردی ما مقدمه آن عدالت الاجتماع کلانی است که قرآن، اسلام و انبیا آمدند تا یک جامعه عدل الهی را بر روی زمین برقرار کنند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت طرح و برنامه توسط فقه برای برپایی جامعه عدل الهی افزود: ما برای عدالت الاجتماع یا عدالت المجتمع احتیاج به یک نظام داریم و این نظام را فقها ارائه میدهند؛ استنباط این نظام هم بر عهده فقیه مجتهد کارآشنا است.

یعنی باید جامعه را بشناسد؛ روابط و سازمان های اجتماعی را  بشناسد؛ البته این شناختی که گفته می شود، به این معنا نیست که او متخصص در علم الاجتماع متعارف فعلی بشود، بلکه به این معنا است کلان جامعه را بشناسد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه با باز تعریف معنای جامعه به مجموعه دارای رهبری انسان ها، تعاریف قائم به قید زمان و مکان جامعه را ناقص دانست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اراکی: هویت اجتماعی جامعه نشأت گرفته از عمل به فرمان امام است

آیت الله اراکی: هویت اجتماعی جامعه نشأت گرفته از عمل به فرمان امام است